Kötelező: A benzinárak is hatással lehetnek a biztosítási díjakra?


Átláthatóbb, egészségesebb versenyt eredményezhet az
évközbeni díjhirdetés lehetősége a kötelező biztosításoknál, aminek legfőbb nyertesei az
ügyfelek lehetnek, hiszen a biztosítók évközben bármikor rugalmasan és célzottabban
tudnak reagálni az igényeikre és a piac változásaira – hangsúlyozza a Generali biztosító a
parlament által megtárgyalt törvénymódosítással kapcsolatban.

 




A módosítás szerint januártól induló rendszerben év közben is bármikor lehetőség lesz
tarifahirdetésre, ami nagyobb, de egyben kiegyensúlyozottabb versenyt jelenthet a társaságok
között, ez pedig az autósok érdekét szolgálja. Az év közben meghirdetett díjakra maximum 60
nappal korábban lehet szerződni, a szerződések pedig továbbra is egy évre szólnak majd.

A díjhirdetés liberalizációja lényegében azt jelenti, hogy a biztosítók az év során bármikor
hirdethetnek tarifát, azaz átárazhatják a szolgáltatásokat vagy szolgáltatást módosíthatnak,
ugyanakkor a biztosítási időszak változatlanul 1 év lesz. Ahhoz, hogy egyenletesebb,
homogénebb szóródást mutassanak az évfordulók, még több évre lehet szükség, az évközben
biztosítást váltók aránya azonban így is egyre magasabb, a Generali biztosítónál például az
autósok harmada már évközi évfordulós. Ezért is van növekvő igény az évközi tarifahirdetésre,
aminek a haszonélvezői az évközi „váltók” lehetnek. Erre jelenthet megoldást a most elfogadott
törvénymódosítás.

„Az új jogszabályi keretek meggyőződésem szerint – a többszöri, rugalmasabb díjhirdetés
lehetőségével – kiegyensúlyozottabb versenyt teremthetnek a piacon, ami érdeke a felelős
biztosítóknak és ügyfeleiknek egyaránt. Meggyőződésem, hogy az új szabályozás növeli az
átláthatóságot és egy folyamatos, egész évben fennálló versenyt eredményez a biztosítók
között az ügyfelekért, hiszen a díjak összehasonlításának lehetősége év közben is folyamatosan
fennáll.” – mondta el Simon Zsolt, a Generali gépjárműbiztosítási üzletágának igazgatója.

2010 óta van lehetőség egyébként az újonnan vásárolt gépjárművek esetében arra,
hogy a kötelező biztosítási évfordulójuk évközi időpontra essen. Ma a hazai gépjárművek
kétharmadának esik a biztosítási évfordulója az év végi időszakra, egyharmada már jelenleg
is évközben szerződik. Jelenleg egyébként a térségünkben egyedül a magyar piacon jellemző
az évi egyszeri díjhirdetés, a lengyel, román, bolgár, cseh, szlovák, szlovén és horvát piacon a
biztosítók az év bármelyik napján változtathatják tarifáikat. A Generali tapasztalatai azt mutatják,
hogy év közben az emberek sokkal inkább ár-érték alapon választanak, azaz az ár mellett a
szolgáltatás tartalmát is jobban összehasonlítják az egyes társaságoknál, biztosítási tanácsadók
segítségét is igénybe véve.

Új elem a jogszabályban a kártörténeti nyilvántartás azonosító bevezetése, ami egyszerűsítheti
az adminisztrációt, és jobb ajánlatokat is jelenthet az ügyfeleknek: az új kötéseknél az összes
előzményszerződés egybefűződik, tehát az ügyfél komplett kártörténete nyomon követhető lesz – így
ha valaki például 10 éve kármentes, ez egyből látszani fog, nem csak a meghatározott bonus/malus
besorolása. Emellett az esetleges tévesen megadott adatokon alapuló díj korrekciójára is lehetőség
lesz, vagyis nincs sem az ügyfél, sem a biztosító 1 évre „bebetonozva” a helytelenül megállapított
díj vonatkozásában. Nem lesz kötelező újsághirdetés sem, a jövőben a tervek szerint a díjhirdetés a
PSZÁF, a Mabisz és a biztosító saját honlapján történik.

„A Generali üdvözli a díjhirdetés liberalizációját, hiszen mindez egészségesebb és
kiszámíthatóbb működést és folyamatos piaci versenyt teremt. Az évi egyszeri díjhirdetésnél az
új szabályozás rugalmasabb alkalmazkodást tesz lehetővé a változó ügyfél-igényekre és piaci
eseményekre egyaránt. A biztosítók nem „vakon” fognak díjakat hirdetni egy egész évre előre,
hanem folyamatosan reagálni tudunk majd az olyan gazdasági folyamatokra, mint a benzinárak
emelkedése miatt a kárgyakoriság változása, ami kedvezőbb díjat is jelenthet az autósoknak.
Fontos az is, hogy a korábbinál sokkal célzottabb, szegmentáltabb ajánlatot tudunk majd adni
egyes ügyfélköröknek, speciálisabb kedvezményekkel, így jobban járnak az autósok. Mindez
pedig összességében a biztosítók számára is kiszámíthatóbb üzletmenetet jelent” – tette hozzá
Simon Zsolt.

 

Forrás: Biztosítási szemle

Előnyök

  • Biztosítók egy helyen licitálnak Önért
  • Díjmentes ügyintézés
  • Szakértői segítség a biztosítás kiválasztásában
  • Legkedvezőbb díj elérése árlejtéses licit használatával
  • Gyorsabb, egyszerűbb, költséghatékonyabb, mint a hagyományos megoldás

Magunkról

Az 1.BIZTOSÍTÁSLICIT megalapításával célunk az volt, hogy ügyfeleink biztosításaikat a magyar piacon eddig nem ismert különlegesen hatékony módon intézhessék... Tovább

Csatlakozz hozzánk